Alla inlägg under maj 2008

Av Emmelie Nilsson - 1 maj 2008 22:04

Vaknade klockan nio imorse och var förvånadsvärt pigg! Det var det inte alla som var så min energi var mest irriterande..

Elin kom förbi runt 11 och en timme senare gick jag och Palle ner på Punkten där maten var serverad. Robin och Maria dök också upp och käkade och höll oss sällskap. Gick på affärn en sväng och på vägen tillbaka var inte alla riktigt som vi brukade. Det saknades snus i dosan för Robin, Mathias lekte paradorkester och jag och Mia gick mest och fnittrade. Som vanligt!

Hem och tog en välbehövlig dusch och somnade som ett barn. Fyra började jag jobba och det är en hel historia för sig. Glömde beställningar, la på fel saker på menyerna, sölade mjukglass, tappade allt jag tog i, kastade strips, frågade varje kund typ fem gånger vad de skulle ha på och missade om jag tagit betalt eller ej. En stabil dag på jobbet alltså!


Nu ikväll kom Mia förbi så vi tog en liten roadtrip och kollade in Kramfors. Hamnade på Hemköp och köpte allt förbannar onyttigt. Bra för mig imorrn, tänkte försöka ägna hela dagen åt plugg. Jobbar 16.00-19.30 igen, sen blir det nog en visit hos Mathias. Premiär-dagen i lägenheten och allt!


You are my sweetest downfall.

Av Emmelie Nilsson - 1 maj 2008 11:16

Igår runt halv4 anlände jag, Nicke, Lena och Carro till Sandra och Malin. De fick en grill av oss + Elin och Maria i inflyttningspresent som skulle monteras. Självklart fanns det en liiiiten baktanke med att ge dem en grill, då måste den ju användas! ;)

Vi tjejer satt och pysslade på med smink, hår, naglar ja allt möjligt och snart var maten klar. Käkade gott och hade mycket trevligt. Snart ramlade Bruket in också och då blev det fart. Bålen blandades, folk klättrade upp på taket, högtalarna sprängdes o.s.v o.s.v Fick 1000 frågor såklart, men det är väl inte så konstigt kanske :) Surrade med Emelie nr. 1 en massa, trevligt :) Vi är ju två Em(m)elies nu!

Gick över och kollade vad grabbarna hos Isak gjorde också, kul att träffa dom igen!

Sen blev det visst Kramm ändå. Drog en tequila och en drink men var inte särskilt taggad för att dansa och studsa runt så jag, Palle, Maria och Robin gick hem till mig till slut. Träffade iaf en massa folk jag inte sett på evigheter så det var värt hundringen! :)


Ikväll blir det jobb.

Ovido - Quiz & Flashcards