Alla inlägg den 9 mars 2008

Av Emmelie Nilsson - 9 mars 2008 23:27

Imorgon är domedagen här. Jag ska hålla lektioner och bli bedömd. Tror jag kan gissa utgången..

Dagen har jag tillägnat sömnens underbara land och det ångrar jag nu. Är inte ett dugg trött och en massa kaffe hjälper ju inte till direkt. Dumma, Dumma jag.

Kollade på den omtalade filmen ikväll gjorde vi också!

Vad lärde vi oss av det då?

1. Drick vin ur glas. (Annars ser du gravt alkoholiserad ut)

2. Lär dig hålla käften NÅN gång.

3. Ge inga utsagor om föregående helgers bravader när du har en filmkamera i ansiktet. Det finns alltid kvar liksom.


Ja. Som ni kan förstå stod jag för de flesta pinsamma inslagen, men det får man bjuda på. Kan ju inte skylla på att jag inte minns det heller för det gör jag. Däremot var väl omdömet inte det bästa.

I övrigt var filmen skoj.

Efter 45 minuters röj filmas jag, Mutte och Pelle i sängen uppe och Pelle säger "Lägg dig här med oss nu gumman, inte behöver du vara rädd för oss", och så lägger vi oss ner. Perfekt slut för efter det sov allihopa.

Av Emmelie Nilsson - 9 mars 2008 23:15

Apropå "Live and let die- inlägget".

Någon jag kännt ett bra tag och som jag haft min ups and downs med, förvånade mig igår. Han visade att det alltid kommer finnas något speciellt mellan oss även om vi aldrig verkar lyckas komma överens.

Förmodligen finns det ingen av det motsatta könet som är så lik mig och förmodligen finns det ingen som förstår mig på det sättet han gör. Han känns som en storebror.
För drygt två år sedan hände något som gjorde att vi kom varandra ännu närmre. Vi delar något inte många delar och trots att vi egentligen knappt känner varandra känns det som om vi står varandra otroligt nära. Vi kan se på varandra om det hänt något och utan att behöva säga nåt så vet vi att vi finns för varandra. Han sa någon gång att hans tjej aldrig kommer att förstå. Igår sa han det igen fast på ett annat sätt..

Vi pratade om livet och det gick upp för mig att jag är så jävla lurad. Både han och jag är lurade och det gör ont.


Jag önskar honom allt gott i livet även om jag kanske innerst inne vet att det inte finns någon återvändo.

Av Emmelie Nilsson - 9 mars 2008 16:54

Jag och Carro gjorde oss iordning och Maria och Elin kom och hämtade oss. Bilresan har gett mig svåra men, då jag fortfarande har ont i ryggen efter att hållit i kablarna till högtalarna hela vägen.. ;)

Vi drog på bruket där det var fest hos Malin. Jätteroligt!

Det blev ett par groggar och om jag tyckte att förra helgen var sjuk så slår denna allt! Det fylldes på med folk och när halva hockeylaget kom blev det drag! Dennis kommer in med hur mycket öl som helst och bjöd laget runt och detta slutade med att två grabbar strip-dansande rätt ingående. Kul var det men undrar om dom verkligen vill se bilderna?

Jag och Ch dans-battlade i äkta ghettostyle, vinnaren utsågs dock aldrig då både han och jag höll på oss själva och ingen annan verkade bry sig. (konstigt? :P)

Ja. Efter massa sång, musik och prat skulle jag, Carro, Nicke och Emil dra på nästa tillställning men vi han bara innanför dörren innan vi blev utslängda. Emil och Nicke tog saken i egna händer och efter en del sjuka inslag åkte vi in på stan istället. Hamnade på träffen där Grimsen, Isak och Johan var. Mycket trevligt. Som vanligt skämde D ut mig och frågade efter legitimation.

Det blev en massa surr och jag vet i alla fall säkert nu att jag ska dricka vin i fortsättningen. Jag tål inte sprit, (men vem fan gör det?) och lackade ur både en och två gånger.. Fast det löste sig till slut. :)

Upp till Nicke en sväng för att (?) och sedan bar det av vidare.


Kul kväll, dock rätt intensiv, agressiv, relativ och allt annat som slutar på "tiv".


A just de! Måste ju gratulera Maria och Lena till 12-0 förlusten också ;) Ni kommer igen tjejer!

Ikväll blir det film och jag hoppas att morgondagen aldrig kommer.. Lektions-planeringen är gjord, men mailen funkar inte så jag har inte kunnat få någon feed-back på den. Detta kommer sluta i katastrof!

Av Emmelie Nilsson - 9 mars 2008 02:21

Och idag gjorde jag det sistnämnda.

Jag kan härmed, vid (snart) tjugo års ålder joina alla andra tjejer i denna värld. Jag trodde aldrig att det skulle vara så, speciellt inte med tanke på vad som sades, men visst! Här är jag, blåst och lurad.


Tro inte att detta trycker ner mig, jag vill bara minnas denna dag som den som alla andra pratar om.

Ovido - Quiz & Flashcards